Home News “La cantante degli Ancient Bards è chubby”. Sara Squadrani risponde all’hater e...

“La cantante degli Ancient Bards è chubby”. Sara Squadrani risponde all’hater e agli ignoranti

SHARE

“La cantante degli Ancient Bards è paffutella eppure hanno ancora fan”.
La frase è stata pronunciata da un qualche simpaticone, ma non è passata inosservata, specie “alla cantante degli Ancient Bards“.
Sara Squadrani è, a parere di chi scrive, la miglior cantante della scena italiana underground e probabilmente anche oltre, dotata non solo di qualità canore, ma anche di una fortissima personalità e intelligenza. E con la stessa intelligenza Sara ha pubblicato sul proprio Instagram una foto di lei mentre si diletta nella pole dance e con una didascalia aperta al simpaticone di cui sopra, ma anche a tutti coloro che si sentono in in dovere di giudicare sempre e comunque.
Leggiamo, quindi, di una fantastica cantante che ha sentito la necessità di difendersi dalla stupidità umana perché si parte dall’assunto che le cantanti di successo non sono “chubby“.
Ma al di là della retorica, ciò che è invece importante, è il messaggio che la stessa Sara lancia: ovvero la piena consapevolezza del proprio corpo, l’essere orgogliosa del proprio corpo, il lasciare che nessuno a parte se stessi debba giudicare chi siamo, cosa facciamo e come appariamo.

Il post completo:
“The singer of Ancient Bards is chubby and they still have fans” (quote). How does physical appearance affect talent? Do great female fronted metal bands owe their success only to their lead singer’s attractiveness? I DON’T THINK SO. I am what I am. I lived half my life in a body that was never fit for the things I put it through, first classical ballet, now pole dance. The way music flows through my every fiber shapes my greatest passions, singing and dancing, which I both cultivated since I was very young. It’s a feeling I can’t explain, the sense of completion and harmony that gets me every time music takes control. I have to admit that whenever I sing or dance, I selfishly do it for myself first, then for everyone who’s willing to see what I’m trying to “say”. A few years ago I would have NEVER posted a picture like this, because I let some people undermine my self confidence and convince me that I was wrong. Now I’m freaking proud of my body because, even though it is disadvantaged compared to others, I still can make it do things that I thought were unthinkable for me and I learned how your body can achieve amazing things if you just allow yourself to try. I am what I am, and I do want to get better! I’m still my worst critic, but I’m not letting anyone ruin my journey while I get to the place I want to be!
#bodypositive #getoverit #poledance #freedom #dance #bepolerm #metalsinger picture by @veronicabronzetti_photography